Saturday, December 11, 2010

pack mentality

De ce este important ca artistii sa lucreze impreuna si cum ar fi corect acest lucru?
O intrebare la care se poate raspunde in foarte multe feluri, probabil la fel de multe pe cati oameni ar raspunde.
Si ca sa va incurajez sa raspundeti voi face eu primul acest lucru. Dar mai intai vreau sa spun ca nu ma intereseaza despre ce domeniu artistic vorbiti , ma intereseaza mai degraba sa vorbiti. Eu, bineinteles voi vorbi despre domeniul meu.
In primul rand ma intereseaza atunci cand lucrez cu cineva sa nu lucrez pe acelasi proiect. Nu ma deranjeaza sa lucrez pe aceasi tema, dar finalitatea nu trebuie sa fie un rezultat comun. Lucrez mult mai bine cand ma ajut cu celalalt decat atunci cand suntem concurenti si nu cred ca asta se cheama copiat ci brainstorming.
Imi place sa dau mai departe ceea ce stiu dar nu mi place cand mi se dau lectii pe care le simt ca fiind impuse.
Nu imi place sa urmaresc proceduri ci imi place mai degraba sa le aflu sau sa le stabilesc eu in functie de situatie.
Sunt oportunist si imi place sa experimentez, din cauza asta de multe ori lucrurile pe care le fac  ies ciudat.
Sunt de parere ca noi, artistii ar trebui sa ne impartasim procedeele si experienta fara rezerve. Pentru cei carora le e frica sa nu fie copiati - pentru a copia iti trebuie maini si ochi, pentru a creea iti trebuie perspectiva. Daca cineva copiaza un desen inseamna ca nu poate mai mult dar si ca admira originalul, daca cineva face ceva mai bun inseamna ca primul creator s-a depasit pe sine prin cel pe care l-a inspirat si are si o noua provocare.
Stiu ca este important sa vorbesc despre esecuri, despre reusite dar si despre provocarile la care sunt supus ca artist.
Am incercat si incerc sa invat pe altii ceea ce stiu si pe masura ce fac asta imi dau seama in primul rand ca invat si eu foarte mult si in al doilea rand de cat de putine stiu.
Nu am facut parte niciodata dintr-un colectiv mare de artisti dar cu cei cu care am interactionat am incercat sa am o relatie de egalitate si de prietenie intr-un mod cat mai sincer si neconditionat cu putinta. Asta cred ca aduce foarte multe beneficii pe termen lung pentru ambii artisti,.
Incerc sa promovez prin ceea ce fac si prin intentiile mele o societate artistica open source in care atat componenta care tine de arta cat si cea de deprinderi in arta sa circule liber.
Asadar astept raspunsuri si comentarii si va doresc multa inspiratie si intelegere cat mai profunda a elementelor artistice ale domeniului in care activati.
Marian

No comments:

Post a Comment